Jak začít přijímat své tělo

Článek pouze pro registrované

Milovaná, milovaný,

velmi Ti rozumím. Přijímat sám sebe v dnešní době, kdy jsme pod palbou toho, jak bychom měli vypadat a jací bychom měli být, je vskutku náročný počin. Náročný, ale ne nemožný. Jsou toho důkazem stovky lidí, kteří ctí své tělo bez ohledu na společenskou propagandu ideálních proporcí. Ty se staneš jedním z nich, neboť jen fakt, že si právě čteš tento článek znamená, že máš vyhráno.

Mohla bych Ti připomínat, jak jsme každý jedinečný a neopakovatelný. Mohla bych se Tě také láskyplně zeptat, jestli jsi ve svém okolí neviděl/a muže či ženu, kteří dnešním “parametrům krásy” sice neodpovídali, avšak šla z nich takové záře, energie a sexappeal, že jsi oči z nich nemohl/a odtrhnout. Ale vzhledem k tomu, že tento web je především o praxi, praxi, praxi, půjdeme rovnou na věc.

Moc Tě prosím, udělej teď hned, je úplně jedno, kde právě jsi, tyto tři kroky.

  1. Narovnej se. Všimni si, jak celý den sedíš a chodíš. Nejde jen o to mít rovná záda, jde také o celkový pocit nadlehčení. Opakem je, jak tomu říkám, vnitřní rozplizlost. Pokud stojíš, zatlač chodidly do země jako bys chtěl/a vyskočit, vzletět, jako bys vůbec nestál/a na Zemi. Pokud sedíš, udělej to samé, jen místo chodiel použij sedací kosti. Tvůj tělesný postoj přímo odráží Tvé vnitřní nastavení a zároveň může Tvé vnitřní nastavení ovlivnit zpět. Proto… NAROVNEJ SE, POVOL RAMENA DOLŮ OD UŠÍ A TROŠKU DOZADU, ABY SE TI OTEVŘEL HRUDNÍK A TVÉ SRDCE MĚLO PROSTOR SE USMÁT A VYLEŤ SMĚREM NAHORU A TAM UŽ ZŮSTAŇ.

Autor: Marion Michele, Zdroj: www.unsplash.com

2. Uvolni se na vnitřní úrovni. Všimni si, jaké máš celý den vnitřní nastavení. Odhaduji, že bude takové lehce v tenzi a takové zúžené tím, jak jsme zvyklí stále se honit za výsledky. Pořád od nás někdo něco chce a když to není zrovna někdo venku, tak jsme to my samotní. Ať už jsi nyní kdekoli, vnitřně se uvolni s dalším výdechem. Ne nadarmo se říká “vydechni si”, když chceme vyjádřit, aby si dotyčný odpočinul. Zkus se s každým dalším výdechem více a více vnitřně uvolňovat. Je to pocit, jakoby se Tvá duše/energetická podstata začala konečně uvolňovat, zvětšovat se a změkčovat. Hluboký nádech a s výdechem pusť všechny své starosti. Je to Tvé rozhodnutí, zda je v sobě budeš nosti nebo nikoli.  UVOLNI SE. Povolí se Ti napětí v obličeji, v ramenou a v kyčlích a Ty se budeš cítit lehčí a svěžejší.

Autor: Laurie-Anne Robert, Zdroj: www.unsplash.com

3. Prožij přítomný okamžik. Klišé? Dost možná, avšak nepraktikované, pouze opakované. A jak jsme si říkaly, my jsme tady od toho, abychom věci prováděli, ne si o nich jen povídali a četli. Zkus to. Dokážeš to. Obrať všechny své smysly na přítomný okamžik. JSI TADY. Pokud jsi v přítomném okamžiku, nemůžeš cítit strach, ono se to totiž zcela vylučuje. Strach se pojí pouze k budoucnosti. Zapomeň na budoucnost. Jediné, co opravdu máš, je nekonečný přítomný okamžik. Co právě vidíš, slyšíš…? Nehodnoť to, pozoruj…. I kdyby se Ti to podařilo na půl vteřiny, už to je obrovský úspěch. Vteřiny se stanou minuty a ty potom dny… Nechť je Tvůj život přítomné plynutí v lehkosti.

Autor: Kosal Ley, Zdroj: www.unsplash.com

Toto je pouhý začátek. Můžeme jít mnohem hlouběji. Čtení a mudrování už bylo dost. Jdi a konej. Praktikuj tyto tři kroky každý den, co nejčastěji, stále… Zadej si svou sankalpu - svůj záměr a jdi za tím. S lehkostí, hravostí a uvolněností.

Nikdy nejsi sám/sama.

Jsme tady s Tebou!

Objímám Tě s největší Láskou a Úctou,

Judita

Zaujal Tě tento článek? Pojď ještě více do hloubky...

ONLINE PROGRAM 10 DNÍ S JÓGOU

jógová praxe na podložce, přítomnost ve svém těle, skutečná pružnost a vnitřní síla a zároveň toto vše i mimo podložku - úkoly a inspirace, jak převést jógovou moudrost do každodenního života.