Tělesná pružnost pramení ze sebe-přijetí

Mít pružné, zdravé tělo je bezpochyby nádherná věc. A jak to udělat?

Rozhodně nedoporučuji začít tlačit své tělo do pozic, na které není připravené a silou ho rvát tam, kde ho chcete mít. To by ostatně nebylo příjemné nikomu z nás. Představte si, že Vás rodič/partner/kamarád chce urputně dostat na místo, které je podle něho pro Vás nejlepší. Nejspíše byste se nenechali a pokud ano, na onom místě byste nevydrželi příliš dlouho. Ony se totiž jablka na strom věšet nedají a pokud se Vám náhodou podaří tam jedno nalepit, stejně po chvíli spadne. Stejné je to z naším tělem. Do flexibility těla i mysli je nutné dozrát.

Autor neznámý, Zdroj: www.pixabay.com

Tím nemyslím, že to musí trvat měsíce. Ono to dokonce nemusí trvat ani jeden den. Opravdovou flexibilitu můžete pocítit ihned. Tělesná i psychická pružnost – flexibilita vychází z:

  • povolení kontroly
  • odevzdání
  • a především z přijetí toho, co je – tedy z přítomného okamžiku.

Foto by Emily Sea, Zdroj: www.unsplash.com

Pojďte to rovnou vyzkoušet! Pokud chcete zacítit svou tělesnou pružnost, postavte se na podlahu, chodila paralelně u sebe, zatlačte chodily do země, jako byste chtěl/a vzletět, vyrovnejte se v zádech a jemně otevřete ramena a pusťte je dolů od uší.

Hluboký nádech a hluboký výdech. Třikrát si v duchu řekněte: “Jsem tady. Jsem tady. Jsem tady.”. Poté se znovu nadechněte a s výdechem se pomalu uvolněte do hlubokého předklonu. Klidně si nechte pokrčená kolena.

A teď to přijde! Naplňte celé své tělo nádechem a s výdechem povolte všechno snažení, rozpusťte se až do morku kosti, je to pocit, jako byste chtěli zmizet, roztát, změkčit se na té nejhlubší úrovni. V tomto jediném výdechu ucítíte jak tělo o malý kousek povolilo. V tomto jednom výdechu se skrývají všechny tři body:

  • povolení kontroly
  • odevzdání
  • a především z přijetí toho, co je – tedy z přítomného okamžiku.

Toto je skutečná flexibilita. Flexibilita je zbavování se nánosů tenze a nevyjádřených, zablokovaných emocí. My jsme od přírody flexibilní a pružní. Pouze časem, jak se nám ucpávaly kanálky nádí, které vedou životní energii, ztráceli jsme tuto svou přirozenou schopnost.

Jediný nádech a výdech dokáže tyto kanálky pročistit.

Tip! Pokud chcete svou flexibilitu prožít ještě více intenzivně. Zkuste své napětí vydechnout. Proveďte hluboký nádech a s výdechem necháváte s úctou napětí odejít. Já si například představuji (prožívám), jak veškeré mé napětí odchází, odplouvá na zeleném lístku. Není v tom ani kapka boje. Je to v tom klid, porozumění a přijetí.

Přijetí sama sebe, přijetí přítomného okamžiku.

Pouze z tohoto bodu se mohu vydat dále radostně a uvolněně. Pokud mám v hlavě (v mysli) nastaveno, že se musím jakýmkoli způsobem změnit, vycházím z bodu boje a z tohoto bodu se nemůžu dostat nikam jinam než do dalšího boje. Proto se vyplácí obrátit se na chvíli dovnitř, pocítit přítomný okamžik a tak říkajíc rozpustit se až do morku kosti. V té chvíli opadají krusty a rozmrzají ledy a v té chvíli lze pocítit skutečnou flexibilitu. Tu flexibilitu, která je oním jablkem dozrálým ze samotného stromu.

Autor neznámý, Zdroj: www.pixabay.com

Vřele Vám doporučuji mé video “Jak cítit flexibilitu během jednoho dne”, kde si tuto praxi můžete vyzkoušet více do hloubky.

A pokud Vás to všechno baví :-), potom je jako pro Vás na míru ušitý můj program

10 DNÍ S JÓGOU, ve kterém budeme praktikovat jógovou moudrost ještě více do hloubky. Vyzkoušíte si spoustu jógových ásan, zacítíte, proč je vlastně děláme, jaký mají dopad na náš život a poté se pomocí praktických “domácích úkolů” naučíme, jak žít jógovou moudrost v každodenním životě a nejen na podložce.

Objímám velmi vřele a s Láskou!

Judita.

Sebe-přijetí v pružnosti

 

Komentáře
  1. Petra napsal:

    Judi, Ty jsi ztělesněné slunce, z kterýho tryská láskyplná záře, oslňuje a zapaluje v druhých jiskřičky radosti! 🙂 Obdivuju Tvojí otevřenost, uvolněnost a lehkost s jakou předáváš to, co sama plně žiješ. Já nemám slov. Jsi kouzelná. ♥

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *